Skip Navigation Links

چگونه بازاریابی پیامکی موفق داشته باشیم؟

نوشته شده درتاریخ : 1394/03/24 ساعت : 09:03:56

پس این پنج گام در طراحی پیامک های تاثیر گذار را حتما رعایت کنید:

۱) کوتاه و متمرکز باشید

پیامک شما باید مانند یک لیزر تیز و دقیق و بسیار موجز باشد. جایی برای گزافه گویی در بازاریابی پیامکی نیست. مخاطب خود را دقیق بشناسید و محکم با او صحبت کنید. جزییات اضافی را رها کنید و مستقیم بروید سر اصل مطلب. بگویید که چگونه می‌توانند از پیشنهاد شما سود بدست بیاورند.

۲) از به کاربردن اصطلاحات نامشخص، هجو و کلیشه‌ای خودداری کنید

اگر پیامک شما کوچکترین شباهتی با هرزنامه داشته باشد، مخاطبان فورا و بدون مطالعه دقیق آن را پاک خواهند کرد. هر چیزی که به نظر بیش از حد تبلیغاتی برسد را کنار بگذارید. از عبارت هایی مثل : پیشنهاد فوق العاده و عبارت‌های مشابه استفاده نکنید! همه این ها سطح برند شما پایین میاورد و کمپین‌تان را نابود می‌کند.

۳) در همان لحظه چیز ارزشمندی ارائه کنید

هیچکسی دوست ندارد پیامک‌های تبلیغاتی از شرکت‌های مختلف دریافت کند مگر اینکه در همان لحظه چیز ارزشمندی برای ارائه در آن وجود داشته باشد. با توجه به اینکه پیامک یک رسانه ی لحظه‌ای است باید پیشنهادهای Real-time (در همان لحظه) داشته باشید. اگر برای مثال اطلاعاتی راجع به خرید یا محصول جدیدتان می دهید باید در صورتی که مشتری همان لحظه تصمیم به خرید بگیرد، چیز ارزشمندی به او بدهید.

۴) هویت خودتان را مشخص کنید

مطمئنا شما هم پیامک های تبلیغاتی بسیاری را دریافت می‌کنید که هویت آن فقط یک شماره عجیب و غریب طولانی است. طبیعی است که شما هم مثل من بسیاری از آن‌ها را پاک می‌کنید. پس روشی پیدا کنید تا هویت خود را به خوبی در پیامک‌های قابل تشخیص کرده باشید.

۵) کاری کنید که مخاطب احساس کند، شخص خاصی است

صندوق دریافت مشتری را پر از مطالب و پیشنهادها و اخباری نکنید که به راحتی می‌تواند از طریق وب سایت شما بدست بیاورد. کاری کنید که مخاطب حس کند شخص مهمی برای شماست و لایق پیشنهادهای ویژه‌ای است که به او می‌دهید. در غیراینصورت تبدیل به یک هرزنامه برای آن ها می شوید.

مثال هایی از پیامک های خوب و بد:

مثال بد: قیمت های فوق العاده ما را در a.....com ببینید!

مثال بد: هی؟! این فروش ویژه رو دیدی؟ a.....com قبل از اینکه دیر بشه سبدت رو بردار و بیا!

مثال خوب: 50 درصد تخفیف برای کیف‌های چرمی در a....com برای 48 ساعت آینده. برای خرید از کد 5252 استفاده کنید.

مثال خوب: با این پیامک روز 3/31/12 با تخفیف 50 درصد کیف‌های چرمی بخرید. این پیامک را به صاحب مغازه نشان دهید تا تخفیف شما اعمال شود.

یادتان باشد که یافتن پیامک صحیح کاری زمان بر است و به آزمایش نیاز دارد.